De Consumentenautoriteit, Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) en de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (OPTA) hebben met ingang van 1 april 2013 hun krachten gebundeld in een nieuwe toezichthouder: de Autoriteit Consument & Markt (ACM). De Autoriteit Consument & Markt bevordert kansen en keuzes voor bedrijven en consumenten. Kansen voor innovatie, nieuwe producten, diensten en bedrijven. Keuzes voor consumenten, die echt wat te kiezen hebben en durven kiezen.

Qfast is geregistreerd bij ACM onder nummer 941691 & 941692

Vereniging COIN is een samenwerkingsverband van aanbieders van elektronische communicatiediensten en netwerken. COIN zorgt voor gezamenlijke en betrouwbare dienstverlening waarmee eindgebruikers eenvoudig van aanbieder kunnen wisselen, waarbij zij bereikbaar zijn en blijven.
Daarnaast helpen wij onze leden te voldoen aan enkele op hen als telecomaanbieder rustende wettelijke verplichtingen. Ook bieden we diensten die u en andere aanbieders helpen om onderling efficiënter samen te werken, bijvoorbeeld als het gaat om nummerbehoud.

Het koper, glasvezelnetwerk  en telefonie netwerk van KPN is een open netwerk, waarover telecomoperators en serviceproviders hun eigen diensten kunnen aanbieden. KPN Wholesale levert u alle componenten die u nodig heeft om uw klanten succesvol te bedienen. Zo kunt u bijvoorbeeld voor uw zakelijke klanten een compleet bedrijfsnetwerk opbouwen.

TSOC is een platform voor het vergaren van kennis en het opdoen en onderhouden van contacten binnen de telecom, media en ICT branche. De vereniging TSOC heeft ruim 600 leden welke actief zijn binnen deze branches. Maandelijks worden er bijeenkomsten georganiseerd, waarin richtinggevende sprekers ingaan op actuele thema’s.

The RIPE NCC is one of five Regional Internet Registries (RIRs) providing Internet resource allocations, registration services and co-ordination activities that support the operation of the Internet globally.

De Stichting Forum voor Interconnectie en Speciale Toegang (FIST) heeft ten doel het verzorgen van een discussieplatform terzake van interconnectie en bijzondere toegang tot telecommunicatienetwerken en andere relevante telecommunicatie activiteiten.
Het FIST is eind 1996 op initiatief van de voorganger van ACM en OPTA, de directie Toezicht Netwerken en Diensten van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat, opgezet.

Over De Geschillencommissie
Het oplossen van klachten en geschillen is de kerntaak van De Geschillencommissie. Effectief en efficiënt, transparant met goede kwaliteit. Laagdrempelig, snel, eenvoudig en goed(koop) voor de consumentenmarkt én de zakelijke markt.
Heeft u een klacht tegen een ondernemer en komt u er samen niet uit, dan kunt u terecht bij De Geschillencommissie.
Er zijn meerdere commissies, die klachten over verschillende onderwerpen behandelen. Bepaal de juiste commissie en dien uw klacht in.