Vraag hier uw gratis demo aan

Effectieve communicatie is een essentiële spil van iedere productieve en servicegerichte organisatie. Dat vraagt om een overstap van traditionele telefonie naar een modern, en passend VoIP/UC-systeem. Een goede keuze is daarbij van cruciaal belang.

Een migratie naar een moderne VoIP-oplossing heeft een aantal onmiskenbare voordelen:

Betere bereikbaarheid tegen lagere kosten

De integratie van vaste en mobiele telefonie: het is de belangrijkste wens van veel organisaties wat betreft bereikbaarheid. De mobiele telefoon is bij deze integratie volwaardig deel van de vaste telefooncentrale. Dat drukt de kosten en verbetert de bereikbaarheid van medewerkers.

Qfast is niet de enige aanbieder van die integratie. Maar oplossingen van andere partijen vereisen dat de organisatie netwerk, telefooncentrale en mobiele abonnementen bij één provider afneemt. Dat is onhandig, want vaste en mobiele abonnementen hebben vaak verschillende looptijden. Bovendien is het kostbaar. En ook zeer inflexibel, want switchen tussen telecomproviders is geen optie.

Alles via een app

De Qfast App integreert de smartphone met de telefooncentrale van Qfast. Zonder afhankelijkheid van een netwerkprovider. WiFi of 4G is niet nodig, overal waar GSM-dekking is, werkt de Qfast App. Met die app kan de gebruiker bellen en gebeld worden met zijn zakelijk nummer, heeft hij toegang tot het centrale bedrijfsadresboek, inzicht in beschikbaarheid van collega’s en nog veel meer handige mogelijkheden. De mobiel vervangt dus het vaste toestel. Vanaf nu belt een gebruiker mobiel vanuit Groningen, terwijl het lijkt alsof hij vanuit zijn kantoor in Maastricht telefoneert.

Stabiel netwerk en flexibiliteit

Omdat de app niet gekoppeld is aan één specifieke netwerkprovider behoudt de gebruiker keuzevrijheid en kiest het abonnement dat het best bij hem past. Met de Qfast App hoef je dus niet SIMs of toestellen te wisselen, iedereen kan direct aan de slag en profiteren van de voordelen!

De App past bovendien perfect in de tijdsgeest van ‘Bring Your Own Device’, waarbij de gebruiker zelf kiest welk toestel het gebruikt. Ook is de oplossing ideaal voor organisaties die direct willen starten met vast-mobiel-integratie, maar niet willen wachten tot alle mobiele abonnementen uit hun contract zijn. Wisselen van provider kan op elk moment. En omdat de app overal functioneert waar GSM-dekking is, belt de gebruiker altijd met de vertrouwde gesprekskwaliteit.

Vast en mobiel scheiden

De Qfast App zorgt voor een gemakkelijke scheiding tussen zakelijk en privé. Zowel wat betreft bereikbaarheid als qua kosten. Wil de gebruiker zakelijk niet bereikbaar zijn, dan kan dat automatisch (de Qfast App kent zijn werkrooster), of handmatig via een eenvoudige statusaanpassing. Heeft de gebruiker zijn zakelijke bereikbaarheid uitgeschakeld, dan blijft de gebruiker gewoon bereikbaar voor privé-contacten op zijn mobiele nummer.

Overtuig je zelf en ga ook slimmer werken

De Qfast App maakt ambulante medewerkers beter bereikbaar maken en zorgt voor professioneler contact met collega’s en klanten. Ook interesse in makkelijker en doelgerichter werken? Neem dan contact op voor een demo.

Bel mij terug Wij bellen u binnen één werkdag terug.